Mag het iets meer zijn?

21/08/2018

Tom Zwaenepoel : leerkracht Duits aan Zevenkerken.
In dit boek onderzoek ik met welke levensvragen jongeren en jongvolwassenen vandaag zitten. Bij 270 Vlamingen tussen 17 en 31 jaar werd gepolst naar hun drijfveren. Wat betekent geluk voor hen? Hoe vrij voelen ze zich? Hoe staan ze tegenover relaties? Naar wie kijken ze op en waar voelen ze zich thuis? Waarvoor hebben ze angst? Hoe willen ze bijdragen tot een wereld van dialoog en verdraagzaamheid? En waarin geloven zij nog? Behalve jongeren komen ook tientallen volwassenen aan het woord die opgroeiende jongeren begeleiden. Tijdens lange en diepgaande gesprekken nemen o.a. kardinaal De Kesel, alle Vlaamse bisschoppen, de ministers Hilde Crevits en Sven Gatz, Lieven Boeve, Raymonda Verdyck en vertegenwoordigers van de jongerenpastoraal en jeugdbewegingen de leefwereld van de jeugd en haar uitspraken onder de loep.
De nieuwe publicatie wordt officieel voorgesteld op woensdag 19 september 2018 om 19.30 u. in de Clemenspoort in Gent, Overwale 3/1 in Gent (https://clemenspoort.be/). In een panelgesprek zullen deskundigen dieper ingaan op de band van de jonge generatie met het onderwijs, de maatschappij, het geloof en de Kerk. Aan het woord komen Mgr. Lode Aerts (bisschop van Brugge), Raymonda Verdyck (afgevaardigd bestuurder van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap), Montasser AlDe'emeh (Belgisch-Palestijns onderzoeker, jihaddeskundige, islamoloog), Anja T'Kindt (medewerker van De Ark Vlaanderen), Annelien Boone (directeur IJD – Jongerenpastoraal Vlaanderen) en Fien Ingelbrecht (stafmedewerker YOT vzw en Axcent vzw).
Graag nodig ik de alumni op deze boekvoorstelling uit. Omwille van praktische redenen graag een bevestiging van je aanwezigheid (en het aantal personen) voor 1 september 2018. Hartelijk dank!
Lees de bijlage: download