Pascal Fémont

8/06/2016

Editoriaal Brieven aan onze grote vriend

Lieve Michèle, Julie, Alice, Jack en Emmanuel,
Beste familie en vrienden,
Wij missen onze grote vriend. Pascal was niet zomaar de eerste de beste. Hij heeft een bijzondere plaats in onze harten. We hebben beloofd om de herinnering in stand te houden. Daar horen daden bij.
Waarom vinden wij dit boek uitgeven belangrijk? Welnu, we zien dit als een eervol geschenk aan onze vriendin Michèle, haar kinderen en aan de familie. Elkeen zal tijdens het lezen van dit boek beseffen wat Pascal voor zijn vrienden en familie betekende. Het zal deugd doen om dit boek ter hand te nemen en te glimlachen bij het lezen van de typerende teksten en het bekijken van de unieke foto’s.
We wensen dat Michèle, de kinderen en de familie fier zijn op Pascal en wat hij voor ons betekende.
En in alle eerlijkheid deden we dit ook voor onszelf. Hieraan samenwerken, was een deel van ons verwerkingsproces.
Ik wil onze redactie danken die met erg veel zorg en inzet gewerkt heeft aan de bundeling van onze emoties en herinneringen. Wij willen Michèle en de familie bedanken voor hun vertrouwen in ons. Dank aan alle briefschrijvers en tekenaars voor hun unieke bijdrage. Ten slotte danken we uitgevers Steven Borgerhoff en Kristof Lamberigts en hun team voor de gewaardeerde medewerking aan ons project.
Tom De Bruyckere

Tekst bij onze groepsfoto:
De redactie van Brieven aan onze grote vriend vlnr: Christophe Adriaansen, Tom De Bruyckere, Amaury De Herdt, Olivier De Wulf, Géraldine Seynaeve, Dirk Wellens