Paus Franciscus. Hoe mooi zou het zijn.

27/04/2016

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen voor donderdag 12 mei
via tom.zwaenepoel@ugent.be

Paus Franciscus.
Hoe mooi zou het zijn.
Zijn mooiste citaten
Samengesteld door Tom Zwaenepoel
Met zijn 'revolutie van de tederheid' verlangt Paus Franciscus naar een moedige en geloofwaardige Kerk. Een Kerk die de wil heeft om terug te keren naar de essentie van het authentieke geloof. Hij droomt van een rechtvaardige wereld die de strijd aangaat tegen oorlog, armoede, haat en onverschilligheid. De rode draad is de barmhartigheid, waaraan hij ook het jaar 2016 heeft gewijd.

19.00 uur
Ontvangst

19.30 uur
Verwelkoming door Maarten Van Steenbergen, directeur-uitgever Algemene Non-fictie, Uitgeverij Lannoo

19.45 uur
Auteur Dr. Tom Zwaenepoel over de mooiste citaten van paus Franciscus

20.00 uur
Mgr. De Kesel, aartsbisschop van Brussel-Mechelen, over zijn appreciatie van paus Franciscus en hoe hij een genade is voor Kerk en wereld vandaag.

20.15 uur
Gesprek tussen Mgr. Bonny, bisschop van Antwerpen, Mgr. Van Looy, bisschop van Gent en Peter Decroubele, journalist VRT Nieuwsdienst.
Moderatie: Pieter Vandecasteele, coördinator van het Netwerk Rechtvaardigheid en Vrede, een netwerk van negen christelijke solidariteitsorganisaties

Na de voorstelling biedt Uitgeverij Lannoo u graag een glas aan.