Vredesconcert

Geachte mevrouw,
Geachte heer,
Beste alumnus,

“De oorlog in Syrië grijpt wild om zich heen. De oorlog maakt slachtoffers bij diegenen die de oorlog ontketend hebben. Diezelfde oorlog treft echter dagelijks ook de mensen die zich ertegen verzetten! Wapens maken slachtoffers. Maar ook omdat er heel veel vernield is, hebben wij in ons bisdom steeds meer problemen om de mensen – en in het bijzonder de kinderen – in hun basisbehoeften te voorzien.”

Aan het woord is Nicolas Antiba, de Melkitische Grieks-katholieke aartsbisschop van het bisdom Bosra, Hauran en Jabal el-Arab in Zuid-Syrië. Samen met zijn priesters zet hij zich in voor de zwaar getroffen bevolking van zijn bisdom. Niet in het minst komt hij op voor de christenen die het nog harder te verduren hebben. Te midden van aanslagen, vernielingen en embargo’s zaait Nicolas Antiba vrede en probeert kinderen een toekomst te geven. Hij helpt werklozen, koopt water, betaalt het loon van priesters, organiseert onderwijs en catechese…

Nicolas Antiba is een vriend van de monniken van de Sint-Andriesabdij. Wij willen hem een hart onder de riem steken. Daarom organiseren wij een uniek vredesconcert. De Koninklijke Harmonie Ypriana uit de Vredesstad Ieper (bekend van haar Remembrance Concerten), geeft op vrijdag 5 december om 20.30 u een eenmalig concert ‘Et in terra pax’ in de kerk van de Sint-Andriesabdij.

Wij doen een warme oproep om dit initiatief te ondersteunen. Een belangrijk deel van de opbrengst zal aan Nicolas Antiba geschonken worden.

Kaarten zijn nu al te koop (€ 20,00 per kaart, programmaboekje inbegrepen). U kunt ook opteren om een bedrijfsadvertentie te plaatsen in het programmaboekje (vrijwillige bijdrage).

Vzw Sint-Andriesabdij Zevenkerken
Zevenkerken 4
8200 Brugge
IBAN: BE53 0017 0990 1953 BIC: GEBABEBB
Vermelding: Koepel/Concert/naam

Wij wensen u namens de christenen en kinderen van Zuid-Syrië te danken.

Vredevolle groeten

Steve Cottry