Brafa nocturne - Nieuwjaarsreceptie

5/10/2016

BRAFA (Brussels Art Fair) is een negen dagen durende Belgische kunst- en antiekbeurs die sinds 1956 jaarlijks plaatsvindt. Een hoogstandje in zijn genre waar we dankzij oudleerlinge Beatrix Bourdon toegang toe kregen.

Om 18.30u kregen de oud-leerlingen, hun partners, de aanwezige leerkrachten, een rondleiding en om 20u een nieuwjaarsreceptie aangeboden in het voor Alumni Zevenkeken voorberhouden restaurant van de BRAFA. Dank aan Beatrix Bourdon voor de kaarten Brafa, Sibylle Cosyn voor de organisatie en Florence Hugenholtz voor de catering.

Een waar succes te zien aan de opkomst van 230 alumni-leden, gaande van retojaar 1953 tot en met 2011 !

Dit was dan ook het uitgelezen moment voor de Voorzitter Bernard Herbert om, na tien jaar leiding van het alumnigebeuren, de fakkel door te geven aan een even enthousiaste en beloftevolle Stijn Vanschoubroek. Het team comité-leden werd voorgesteld en kan rekenen op nieuwe dynamische elementen met heel wat in petto.
Hartelijk dank aan Bernard voor zijn jarenlange inzet voor vereniging Alumni Zevenkerken. Het voorzitterschap wordt overgedragen maar Bernard blijft binnen het comité zijn waardevol advies verlenen.

Het comité bestaande uit Vader Abt, Pater Rector, Bernard Herbert, François De Cort, Filip Casselman, Dave Cafmeyer, Frédéric van Outryve, Sibylle Cosyn, Manu Baert, Virginie Maselis verwelkomt heden Jean-Louis Mignot (reto 1961) en Florence Hugenholtz (reto 2008). Aarzel niet hen te contacteren indien jullie ideeën broeden die hun plaats vinden binnen de vereniging. Graag werkt het comité deze samen met jullie uit.
Hartelijk dank aan Katrien Slock op wier logistieke steun kan gerekend worden voor de goede werking van de vereniging.

De alumnivereniging leeft en het comité stelt alles in het werk om dit zo te houden : “We zijn blij dat jullie ons blijven ondersteunen. Zonder opkomst leeft de Alumni niet.” dixit Bernard.

De vereniging blijft tot doel nastreven :
- het onderhouden en bevorderen van de banden tussen de oudleerlingen onderling en met de abdij en de abdijschool, zowel op educatief, cultureel als maatschappelijk vlak,
- het netwerk van relaties uitbouwen dat bijdraagt tot de verwezenlijking van deze banden;
- het bieden van een ideaal forum voor haar leden om zich in de geest van de waarden van de Abdijschool te herbronnen.

DUC IN ALTUM
Géraldine Saey (reto2006)