Loppemcantus 2015 - Leuven

21/04/2015

Het buitengewoon enthousiasme van de voltallige groep vergemakkelijkte de organisatie dan ook gigantisch. In korte tijdspanne werd een eenvoudig concept in elkaar gestoken: Afspraak in Leuven, op woensdag 25 februari 2015, voor een onvergetelijke avond.

Allereerst verzamelden het hoofddeel van de aanwezigen –uiteraard in perfect uniform!- in een restaurant vlakbij de Oude Markt, voor een nu al legendarische nacht. Een gezellig uurtje tafelen, in gezelschap van goede vrienden, waarbij al snel hilarische verhalen bovenkwamen, over zowel de Loppem-tijd, als de huidige studentenactiviteiten. Het moet niet gezegd dat de sfeer er al meteen goed in zat, de perfecte intro voor de hoofdactiviteit van de avond…

Er stond immers niet alleen een maaltijd op het programma, maar tevens de allereerste editie van de Loppem-cantus. Voor degene die niet vertrouwd zijn met dit fundamenteel concept van het student-zijn: Een cantus is een hoogst aangename mix tussen zingen, grappige opdrachten uitvoeren, het nuttigen van een –uiteraard niet meer dan noodzakelijke- hoeveelheid drank (waarbij rekening gehouden werd met zowel BOB’s als onthouders), maar bovenal: non-stop lachen.

De precieze details zal ik u dan ook besparen. Het is immers moeilijk zoveel hilariteit, zaligheid en sfeer in eenvoudige zinnen op papier te zetten. Daarom sluit ik hier af met een ronduit indrukwekkende statistiek: Van de 37 retoricanen, daagden niet minder dan 33 mensen op (neem in gedachten dat twee afwezigen in het buitenland vertoefden). En aangezien één beeld meer zegt dan duizend woorden:

Frederik Vermeersch
Namens Reto 13