Grote Terugkomdag: Reto83 – 25 jaar geleden

3/03/2009

Met z’n 100 waren we die dag, oudleerlingen van de Latijn-Griekse en Moderne afgestudeerd in 1983, partners en kinderen, paters en leraren. Vanuit New York en Chambéry kwamen ze over. Voor sommigen was het effectief een kwarteeuw geleden dat ze elkaar nog zagen, en toch leek het alsof die 25 jaar gisteren was.

De dag begon met een eucharistieviering ter nagedachtenis aan klasgenoot Rob, Pater Rector Paul, Pater Christian en velen die ons dierbaar waren. Na de mis kregen we de kans de heraangelegde abdijtuin te bewonderen, alsook de indrukwekkende bibliotheek.

Hoog tijd dan om nog eens een tourtje De Brouwere te lopen en 25 jaar evolutie in de filosofie terug opgefrist te krijgen tijdens een heuse les van Jan Vandenbulcke.

Aperitief en BBQ vonden in het Paviljoen plaats.

“’t Was leuk van zo velen terug te zien als enthousiaste, blije mensen.”

“een van de betere vakantiedagen van dit jaar!”

“Het was een fantastische dag en het deed zichtbaar heel veel deugd aan iedereen om elkaar terug te zien!”

Voor herhaling vatbaar dus, ook al liep die Tour De Brouwere niet zo vlotjes meer als weleer.